21 Ağustos 2009 Cuma

Ramazan

Ramazan geldi, hoş geldi..
Mahya ışıkları çıktı yine piyasaya.. Seviyorum bu tarzı.. Camiler daha sempatik oluyor..
O kadar sempatikleşiyor ki, millet namaza koşuyor.. Başka açıklaması yok bunun..
Ramazan geldi.. Herkeste bi huşu, herkeste bir Allah aşkı, herkeste bir ibadet sevdası..
Otuz gündüz ağzını kapat, arın-kurtul günahlarından.. Hele bir de akşamına teravih kıldın mı..
Ne? Bir de bütün bunların üstüne yasin mi okudun? E sen oldun artık o vakit! Erdin gitti!
Artık gönül dostların Celaleddin Rumi, Tebriz'li Şemsi.. Kurtardın paçayı şeytandan artık..
Uçmaya hazır ol rüyalarında.. Bu uçuşların birinde de kesin peygamberimizi de görürsün..
Ben gördüm, ordan biliyorum.. Yanında da kavrukça bir adam.. Bilal Habeşi yahu, tanımadın mı?
Ulan!
Nasıl kızıyorum size anlatamam!

Maşallah ki televizyonlarımız da buluyor hak yolunu bu ay.. Her kanal bir babayı taşıyor ekrana.
Bu kervana en son Kurtlar Vadisi'nin Ömer Baba'sı eklendi, inanamadım. Bu da ayrı bir konu..
Neyse, bu babalar da pek nur yüzlü oluyor genellikle.. Al içine sok, o derece ak-pak..
Her sene aynı sorulara cevaplar veriyor bu babalar..
"Hocam, flüt çalmak orucu bozar mı?"
- Bozmaz evladım!
"Hocam, sakız çiğnemek orucu bozar mı?"
- Zıkkım çiğne evladım!
"Hocam biz köyde eşşek sürerük, eşşeğin semerinin kaşi celii öyle oraya da ıslanii öyle orasi.. Yıkanmak gerekiyür mi?"
-Tabii ülmühüm. Ha eşşeğin semerinin kaşi, ha s...... başi.. Tabi ki yıkanacaksın yaw"
"Hocam, kocam işsiz, ben çalışsam caiz midir?"
- Caizdir evladım! Ama kocan da iş bulsun!
"Hocam, kocam işsiz diye babam boşanmamı istiyor, ne yapmalıyım? Siz ne derseniz onu yapacağım!"
Bu sorunun devamında da kocasının nasıl iyi biri olduğundan, ama şanssız olduğundan bahsetti..
Bunun cevabı benden gelsin o zaman: Allah belanızı versin kadın! Babanın da, senin de!
Yahu böyle soru olur mu? Hoca "boşan" dese boşanacak! Ne günlere geldi bu memleket!
Evlenmişsin, çoluk çocuğun var! Çocuğun yoksa kedin, köpeğin, itin, tımarın var!
Paylaştığın bir hayatın var! Gençliğini verdiğin bir kocan var! Paylaştığın yastık var!
Hiç mi önemi yok bunların be kadın?! Ne demektir -hoca ne derse- onu yapmak?!
İşsiz diye "boşan" diyen babanın nasıl bir kalbi vardır? Bu evladını korumak mı oluyor?

Türk aile yapısından kim bahsedebilir ki artık? Bu iş ramazan hocalarına kalmış!
Vah benim aile kültürüme! Vah benim cahil yurdumun, cahil insanına! Vah!

4 yorum:

ayşe dedi ki...

Bizim yapmamız gereken islamın ve imanın şaertlarını kabul edip nefsimize hükmedebildiğimizce uygulamaktır.Bize bahşedilen bu eşsiz din medyaya malzeme olacak kadar basit bir din değildir.Kur'an-ı Kerim'de ve T.C.kanunlarında "yasak" olarak adlandırılmayan failiyetlerimize fırsatçı insanların müdahil olmalarına müsade etmeyelim...!

NoEngel dedi ki...

Merhabalar,
Bu güzel hikaye için teşekkürler.Hayırlı Ramazanlar olsun.

TheTurk dedi ki...

Selam,
Size de teşekkürler..

Alexis dedi ki...

karikatür güzelmiş :D:D

Blog Widget by LinkWithin