26 Aralık 2009 Cumartesi

Portre #7

27 Aralık..
Ulusal marşımızın müellifi milli şair, düşünür, veteriner, öğretmen, vaiz, hafız, milletvekili Mehmed Âkif Ersoy'un ölüm yıldönümü.
İstiklâl Marşı en çok bilinen eseridir şüphesiz. Tüm eserleri bilinmelidir. Haktır.
Dosdoğru bir adamdır. Öyle ki, kimisi "gavur baytar" dedi onun için, kimisi "yobaz hoca"..
Bense şöyle diyorum;
"İyi ki safahat isimli esere ve her duyduğumda tüylerimi diken diken eden o milli güfteye sahibim..
Allah rahmet eylesin"

Zulmü alkışlayamam, zâlimi asla sevemem;
Gelenin keyfi için, geçmişe kalkıp sövemem..
Biri ecdâdıma saldırdı mı hattâ boğarım!..
- Boğamazsın ki!- Hiç olmazsa yanımdan koğarım..
Üç buçuk soysuzun ardında zağarlık yapamam;
Hele hak nâmına haksızlığa ölsem tapamam..
Doğduğumdan beridir âşıkım istiklâle..
Bana hiç tasmalık etmiş değil altın lâle!
Yumuşak başlı isem kim dedi uysal koyunum?
Kesilir belki fakat çekmeye gelmez boyunum!
Kanayan bir yara gördüm mü yanar tâ ciğerim..
Onu dindirmek için kamçı yerim çifte yerim!
Adam aldırma da geç git diyemem aldırırım..
Çiğnerim çiğnenirim hakkı tutar kaldırırım!
Zalimin hasmıyım amma severim mazlumu...

2 yorum:

Zeugma dedi ki...

Mehmet Akif'in her eserinde inanılmaz bir kafiye ve anlam bütünlüğü vardır. Şaşar kalırsınız.

İstiklal marşımızı ünlü şair Mehmet Âkif’in yazması isteniyordu. Ancak ortaya ödül konmasından dolayı Mehmet Âkif yarışmaya katılmayacağını açıklamıştı. Ödül kaldırılınca yazdı ve Meclis'te 3 kez okunarak ayakta alkışlandı.
Gerçekten de hiçbir ulusun bu kadar anlamlı marşı yoktur ve tüyleri diken diken eder..
Sevgiyle kal the Turk..

Kedin ne yapıyor :)))

TheTurk dedi ki...

Tamamıyla katılıyorum sözlerine. Bu benim de çok aklıma takılan bir şey. Elbette her ulusun kendi marşı anlamlıdır kendine göre ama, bir an becerebilip Türklük gurur ve şuurundan ayrılabilsem ve karşıdan baksam, yine de "en anlamlı marş bu" derdim sanırım :)

Blog Widget by LinkWithin